Hemstädning

Att komma hem till ett nystädat hem är en underbar vardagslyx som allt fler väljer att unna sig. Bor du i Stockholm? Låt oss på Marena Hem lyxa till din vardag.


När du bokar hemstädning så får du en utförlig städning av hela hemmet. Du kan antingen välja en enstaka städning eller återkommande veckostädning, utan bindningstider.


Du väljer själv om du vill vara hemma under städningen eller om du vill göra annat under tiden. Vi strävar alltid efter att du får samma städerska vid varje tillfälle, en person som kan ditt hem, som du känner igen och kan känna dig trygg med.


Vi innehar trygghetsförsäkring via Trygg-Hansa för din och vår trygghet om olyckan skulle vara framme.


Vanliga frågor om hemstädning


Om du har någon fråga så kan du alltid kontakta oss

Får jag alltid samma städerska?

Vi strävar efter att det är samma person som städar ditt hem varje gång. Någon som kan ditt hem och som du kan känna dig trygg med. Undantaget är vid tex. sjukdom och semester vilket vi givetvis meddelar om på förhand och ni väljer då själva om ni vill ha en ersättare. 

Kan jag ändra eller avboka en tid?

Om du behöver avboka ett städpass eller byta tid så kan du göra det oavsett anledning. Vi arbetar inte med timbank eller liknande lösningar. Avbokning/ändring av tider bör dock meddelas senast 24 timmar innan det planerade städpasset.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Vi drar automatiskt av ditt RUT-avdrag från kostnaden och tar hand om administrationen hos skatteverket. Alla priser som redovisas på sidan är efter RUT-avdrag. Du som privatperson har möjlighet att dra av arbetskostnader upp till 75 000 kr per år.


Läs mer

Hur fungerar det med städmaterial?

Vi har vanligvis med oss allt städmaterial som behövs för att genomföra hemstädningen. Vissa kunder föredrar att köpa städmaterialet själva vilket också går bra. Det som dock behöver finnas på plats är en dammsugare och en mopp. 

Behöver jag vara hemma?

Du väljer själv om du vill vara hemma under städningen. Om du inte har möjlighet att ta emot oss på plats så kan du lämna en nyckel till oss i utbyte mot en nyckelkvittens.


Om du har kodlås på dörren eller kan öppna dörren via en app så går det utmärkt också. 

Har ni några bindingstider?

Nej. Vi har inga bindingstider. Du kan när som helst avsluta ett avtal med oss, det gäller även under rabatterade perioder. 

Är ni försäkrade?

Ja, vi innehar en ansvarsförsäkring via Trygg-Hansa för er och vår trygghet om olyckan skulle vara framme. Eventuella skador behöver rapporteras senast 24 timmar efter städtillfället. 

Hur sker fakturering?

Om du har fler än ett städpass i månaden så fakturar vi vanligtvis med en samlingsfaktura i slutet av månaden. Vid enstaka städning så fakturar vi dagen efter städtillfället med 20 dagars betalningsvillkor. Betalning sker med Bank-Giro eller Swish. 

Vad ingår i hemstädning?


Om du önskar något utöver det som ingår i listan som exemplevis rengöring av ugn, fönsterputs eller byte av sängkläder så kan vi givetvis komma överens om ett upplägg som passar dina behov.

Badrummet


  • Rengör toalett, handfatet, dusch/badkar
  • Dammtorkar och våttorkar möbler

          och vitvaror utvändigt

  • Torkar dörrar och fönsterbrädor
  • Dammsuger och våttorkar golvet
  • Rengör kranar och rör
  • Torkar av lampor
  • Putsar speglar

.

Köket


  • Rengör diskhon och kranar
  • Torkar av vitvaror utvändigt
  • Dammsuger och våttorkar golvet
  • Torkar av kakel och luckor utvändigt
  • Våttorkar alla öppna ytor

         (bord, bänkar, hyllor etc)

  • Torkar av golvlister, dörrar, dörrkarmar

          och fönsterbrädor

  • Tömmer soporna och rengör utrymmet

         under diskbänken

Övriga utrymmen


  • Dammtorkar och våttorkar alla öppna ytor
  • Dammsuger mjuka möbler
  • Torkar av dörrar samt fönsterbrädor
  • Dammsuger mattor och våttorkar golv
  • Dammtorkar tavellister och lampor
  • Rengör golvlister och socklar
  • Putsar speglar

.

unsplash